Logomania
Kdo nemá logo, jako by nebyl. Dvě loga mě v poslední době praštila přes oči: EU logo k 50. výročí podepsání římských smluv a nové logo Evropského univerzitního institutu, vytvořené k 30. výročí založení Institutu.
Logo EU k 50. výročí není až tak otřesné, jak se dalo obávat. Vypadá sice trochu jako reklama na rifle Levis (since 1957), ale jeans šijí dobré, takže nevadí. Fakt je, že když se tak koukám, z čeho že to (jistě speciální za tím účelem složená) komise vybírala, tak to ještě vybrali vcelku dobře.
Zato z nového loga EUI jsem lezl po zdi; EUI slaví tento rok 30 let od svého založení. Oslavy nebudou výrazné, pár zasloužilých politiků a profesorů dostane od Institutu letenku a ubytování ve Florencii, aby přednesli význačné projevy mládeži, ale jinak nic průlomového. Zato tedy že se bude tvořit nová „virtuální identita“ Institutu. Někdy v první polovině příštího roku budou nové webové stránky, ale začalo to logem. Vypsala se soutěž. Z projektů se vybral ten, který původní logo Institutu narovnal (věž je teď rovně – viz obrázek původního loga výše vpravo), zjednodušil a celé logo přehodil do barvy, kterou nemohu nazvat jinak než „sepranou“ modř, tedy cosi, co vytáhnu z pračky po hodně dlouhém pracím cyklu na 90 stupňů (kdy jsem tam bohužel zapomněl i syntetické tkaniny jiné barvy). Že bych se stal grafikem?
(Kdo má dnes přílis silné flagelantské sklony, tak ať se podívá na blog evropské komisařky M. Wallströmové, na který jsem narazil při prohlížení loga. To by pak mělo stačit...)
Logo EU k 50. výročí není až tak otřesné, jak se dalo obávat. Vypadá sice trochu jako reklama na rifle Levis (since 1957), ale jeans šijí dobré, takže nevadí. Fakt je, že když se tak koukám, z čeho že to (jistě speciální za tím účelem složená) komise vybírala, tak to ještě vybrali vcelku dobře.
Zato z nového loga EUI jsem lezl po zdi; EUI slaví tento rok 30 let od svého založení. Oslavy nebudou výrazné, pár zasloužilých politiků a profesorů dostane od Institutu letenku a ubytování ve Florencii, aby přednesli význačné projevy mládeži, ale jinak nic průlomového. Zato tedy že se bude tvořit nová „virtuální identita“ Institutu. Někdy v první polovině příštího roku budou nové webové stránky, ale začalo to logem. Vypsala se soutěž. Z projektů se vybral ten, který původní logo Institutu narovnal (věž je teď rovně – viz obrázek původního loga výše vpravo), zjednodušil a celé logo přehodil do barvy, kterou nemohu nazvat jinak než „sepranou“ modř, tedy cosi, co vytáhnu z pračky po hodně dlouhém pracím cyklu na 90 stupňů (kdy jsem tam bohužel zapomněl i syntetické tkaniny jiné barvy). Že bych se stal grafikem?
(Kdo má dnes přílis silné flagelantské sklony, tak ať se podívá na blog evropské komisařky M. Wallströmové, na který jsem narazil při prohlížení loga. To by pak mělo stačit...)
Žádné komentáře:
Okomentovat