03 února 2007

Stephen Colbert k antitrustu ...





Nedávno jsem narazil na úžasně vtipný komentář od Stephena Colberta, který se věnuje, dalo by se říci, efektivitě antitrustových norem ;o)))

Přišlo mi, že by se odkaz na to na Jiné právo hodil, přičemž to může trochu odlehčit od některých "závažnějších" témat, která se tu diskutují. Současně reaguji na podnět některé čtenářky, že by se tu mohly objevit i nějaké zvukové či video soubory.

Nevím jestli znáte Stephena Colberta, např. z jeho 2006 White House Correspondents Association Dinner, kterou si rozhodně doporučuji poslechnout (třeba tady - ale varuji ... celkem je to asi 24 minut :o)). Já jsem smíchy až brečel ... (pro zájemce z oblasti soudnictví tam mj. adresuje i soudce Scaliu, byť jsem tu jeho narážku - zřejmě pro neznalost kontextu a reálií - přiznám se, příliš nepochopil.

Pokud ano, asi chápete, že mluvit shora o "efektivitě antitrustového práva" bylo trochu (hodně) nadnesené ... o žádné takto sofistikované téma mu samozřejmě nejde. Jde mu o to pobavit, ale současně přimět trochu k zamyšlení, protože na té jeho řeči něco pravdy je ...

Abych ale nezdržoval a dal prostor geniálnímu Stephenovi Colbertovi, tak zde je odkaz na jeho
AT&T History Lesson, aneb jak nám pomáhá kontrola spojování podniků ... ;o)))

PS: Myslím, že ta history lesson je vtipná i pro neprávníky či právníky, kteří ješte nepoznali krásu soutěžního práva ;o)

PPS: Možná nějaký link na ta videa nebude za čas fungovat (někdy to odstraní pro copyright infringement ... ;o)

PPPS: Když používám přívlastek "geniální" u Stephena Colberta uvědomuji si degradaci původního významu toho slova, jak již na to poukazoval R. Musil v jeho Muži bez vlastností v souvislosti se spojením "geniální závodní kůň"; no to je ale trochu odbočka ;o))

2 komentáře:

Jan Mates řekl(a)...

Děkuju za linky, opravdu legrace, narážka na soudce Scaliu je jen narážkou na jeho způsob mluvy (alespoň dle informace spolustudenta z USA). History lesson je ale snad ještě lepší, škoda že mi to nejde stáhnout. :-(

Jiri Kindl řekl(a)...

Diky za info k tomu Scaliovi. Ta A&T History Lesson se mozna drive nebo pozdeji nekde (treba youtube nebo video.google) na chvili zase objevi i ve stazitelnem formatu. No a uprimne, pokud clovek zkusi nejake "efektivni" internetove zdroje, urcite to najde jiz ted. ;o) Ostatne mist, kde se to da najit je vice, ja sam jsem ten link uz jednou menil (editoval jsem post), protoze puvodni prestal fungovat ...