01 listopadu 2011

Rozloučení s Markem Antošem a přivítání Markéty Trimble

S mlhavým ránem prvního listopadového dne přichází opět čas loučení a vítání. Loučíme se s Markem Antošem a děkujeme za jeho říjnové posty. Nemluvím myslím jen za sebe, když vyjadřuji přání, aby se na Jiné právo vracel i nadále, alespoň jako občasný blogger. Markovým nástupcem v roli hosta je Markéta Trimble, která v současné době učí na William S. Boyd School of Law v Las Vegas. Markéta je absolventkou PF UK a na přelomu posledních dvou století působila v české státní správě. Když jsem v r. 2004 přicházel na tehdejší odbor evropské integrace na Ministerstvu spravedlnosti, ona z něj zrovna odcházela. Minuli jsme se o pár dní, aniž bychom se potkali. Její jméno tak na mne vykukovalo jen z různých dokumentů a slyšel jsem o ní z vyprávění jejích spolupracovníků. Pamatuji se, jak jedna kolegyně o Markétě prohlásila, že je nejlepší právničkou, jakou kdy poznala. Tím spíše jsem doufal, že budu mít příležitost se s touto osobou někdy potkat. Podařilo se to až v r. 2009 v souvislosti s konferencí na NYU, před níž se mi Markéta sama ozvala, když viděla mé jméno v programu. Potkali jsme se tehdy v Praze a pak i v New Yorku. Markéta v té době dokončovala svá J.S.D. studia na Stanfordu a plánovala akademickou dráhu v USA, kterou v r. 2010 také zahájila. Jelikož se netajím tím, že mám pro americký systém právnického vzdělávání slabost, na Markétiny posty se opravdu těším; o to více, že jednou z jejích oblíbených oblastí je mezinárodní právo soukromé nebo-li conflict of laws. Neptal jsem se Markéty, zda budou převažovat posty z této oblasti nebo z okruhu práva duševního vlastnictví, jež také učí, či zda se v jejích příspěvcích objeví zážitky z výuky práva v městě hazardu. Stejně jako vy se nechám překvapit a věřím, že příjemně. Markéto, tak ať Tě blogování na Jiném právu baví;)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jestli mohu mít prosbu ohledně postu komparace právnického vzdělávání na UK (jak jej sama zažila), předměty rozsahy apod. se stejným vzděláním v USA. Klady a zápory obou vzdělávacích systémů a skladby předmětů, doba a rozsa výuky a následné možnosti vstupu do advokátních komor z jednotlivých oborů.

Děkuji

Patrik Šebesta

Anonymní řekl(a)...

Dekuji Petrovi Brizovi za mile uvitani. Je to pro mne velka cest hostovat na Jinem pravu.

Patrikovi Sebestovi dekuji za napad na prispevek. Pokusim se neco k tomu tematu napsat. A take doufam, ze nezklamu Petrova ocekavani ohledne moznych temat prispevku!

Marketa Trimble