ZAPOMEŇTE NA TO, ŽE PRÁVO JE „SOUBOREM PLATNÝCH PRÁVNÍCH NOREM“. SKUTEČNÉ PRÁVO JE JINÝ SVĚT: JE TO INTELEKTUÁLNÍ VÝZVA, KONTEXT, ZÁBAVA, UMĚNÍ, POSLÁNÍ, ŽIVOT... TENTO BLOG PŘINÁŠÍ NOVINKY A NÁHODNÉ POSTŘEHY ZE SVĚTA JINÉHO PRÁVA.
31 ledna 2007
Blogování jako prostředek výuky ...
Nedávno jsem na AntitrustProf Blogu narazil na zajímavý post popisující způsob výuky antitrust a některých jiných souvisejících oborů, včetně síťových odvětví, na Universitě v Chicagu. Bylo to, myslím, zajímavé počtení samo o sobě; navíc jsou tam odkazy na celkem pěkné zdroje pro zájemce o americké antitrustové právo, a to zejm. reading materials (set 1, (set 2) a powerpointové prezentace k jednotlivým seminářům, které konsolidovaně čítají cca 1000 stran. Ale hlavně mne tam zaujala myšlenka používat při výuce něco jako "seminární" blog, přičemž studenti mají v rámci studia příslušného předmětu povinnost tam dát za semestr nějaký počet postů. Přijde mi to jako fakt dobrý nápad, neboť student:
1. musí něco vyplodit, přičemž je motivován, aby to k něčemu vypadalo, když to bude přístupné široké veřejnosti; a
2. dostane ke svému produktu feedback, a to nejen od ostatních spolustudentů a učitele, ale případně i dalších osob.
Asi by bylo těžké to implementovat v českém prostředí. To je spíš dotaz na ty z Vás, kteří se podílejí na výuce. ... ;o)))
PS: Odhlížím od toho, že specializované předměty typu "regulace síťových odvětví" (telekomunikace, energetika ...) se na našich fakultách neučí a u toho antitrustu (soutěžního práva) to v zásadě zachraňuje jen JUDr. Munková na PFUK, když jinak se to, myslím (nijak detailně jsem to neověřoval), vezme jen letem světem v rámci obchodního práva a substantivního evropského práva, a to samozřejmě v rozsahu, který vůbec neodpovídá důležitosti oboru ;o))))
Myslenka je to dobra, ale musel bych byt vice pocitacove gramotny nez jsem, abych si nejaky blog mohl sam zalozit a vest. Ale mozna je to vymluva, a jsem proste liny neco takoveho realizovat. Jeste to promyslim.
OdpovědětVymazat