tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post6557236462469594114..comments2023-06-07T14:38:32.044+02:00Comments on JINÉ PRÁVO: Ivo Telec: Spolek na ochranu soutěžitelů a spotřebitelů v. CET 21, spol. s. r. o.Zuzana Vikarskáhttp://www.blogger.com/profile/11914595319997100762noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-14042941793342790412012-11-02T10:09:33.299+01:002012-11-02T10:09:33.299+01:00K otázce ztišení reklamy v televizním vysílání:
h...K otázce ztišení reklamy v televizním vysílání:<br /><br />http://www.lidovky.cz/zakaz-hlasite-reklamy-ztisit-musi-vsechny-televize-fya-/ln-media.asp?c=A121026_165547_ln-media_aseAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-75403012566662472032012-06-14T17:06:47.031+02:002012-06-14T17:06:47.031+02:00Pokud jde o onu osvětu ohledně kolektivních žalob ...Pokud jde o onu osvětu ohledně kolektivních žalob na zdržení se protiprávního jednání, pak nutno připomenout, že mimo zmíněné speciální nekalosoutěžní úpravy obsažené v ObZ zde existuje v zákoně o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb., § 25) ještě úprava obecná, když sdružení může podat návrh na zahájení řízení u soudu o zdržení se protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů. Ačkoliv se to nemusí zdát, jde o úpravu v minulosti nepoměrně více využívanou, alespoň pokud jde o aktivity Sdružení obrany spotřebitelů z let 2005-2008 - toto sdružení je však v současné době již na ústupu z veřejného dění a nezbývá, než aby se aktivit chopila sdružení jiná. Na půdě EK se pak také připravuje úprava "class actions" ve stylu úpravy USA - tj. nikoliv pouze negatorní typ žaloby (samozřejmě se zohledněním všech tamních nedostatků).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-9858782581556487772012-05-31T19:14:20.877+02:002012-05-31T19:14:20.877+02:00O změně zákona ohledně hlasitosti reklam se uvažuj...O změně zákona ohledně hlasitosti reklam se uvažuje právě proto, aby nastal rovný přístup všech vysílatelů. Obávám se, že jinak než zákonem k tomu nelze všechny vysílatele donutit (přesvědčit).<br /><br />Pokud jde o propad příjmů z reklam, nezná žádné kvalifikované odhady, ale obecně řečeno, nezdá se mi, že by podstatně nastal. - Zvláště v porovnání se stavem, kdy ke zvyšování hladiny zvuku nedocházelo.Ivo Telechttps://www.blogger.com/profile/00694281768012603943noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-52844933612879824722012-05-31T15:58:01.760+02:002012-05-31T15:58:01.760+02:00Očekával bych, že pokud taktika komprese hlasitost...Očekával bych, že pokud taktika komprese hlasitosti reklamy funguje (měřeno dopadem na cílové skupiny), pak televizní stanice, která stlumí reklamy, by mohla mít propad v příjmech z reklamy a ostatní nárůst. Pokud stlumí všichni, tak by ten pokles mohl být nižší, resp. ostatní stanice by neměly mít výhodu. (pokles ceny by měl nastat i tak).<br />Že by názor diváku televize ignorovala s tím, že si divák nějak poradí, se mi nezdá. Oni nechtějí, aby si divák poradil.<br /><br />Pokud tedy zákaz komprese zvuku přinese snížení účinnosti reklamy, pak lze spekulovat, zda to nepřinese i snižení sledovatelnosti (o kvalitě nelze mluvit - opět pro cílové skupiny) televize, protože nebudou peníze na nové seriály. A otázka, zda o to diváci stojí.<br />Přiznávám, že televizi nemám.<br />Lukáš DvořákAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-75989925379369516522012-05-30T18:04:44.188+02:002012-05-30T18:04:44.188+02:00Ano, myslím, že jste to přesně vystihl.
- Nejsem ...Ano, myslím, že jste to přesně vystihl.<br /><br />- Nejsem sice politickým zastáncem ideologické kritiky "zlých korporací", ať vysílacích nebo jiných, nicméně tržní (podobně jako politická) moc někdy svádí až ke zneužití. Předpokládá se přitom, že "vrána vráně oko nevyklove", tudíž konkurence nepodnikne žádné kroky.<br /><br />I proto mají význam obranné právní mechanismy "zezdola", třeba formou hromadných nároků, resp. žalob, které mohou pramenit mimo dotčený tržní systém a do něhož současně mohou proniknout. V tom spočívá i jisté politikum hromadných žalob, které jsou u nás málo právně známy a téměř nevyužívány, ač zákony je taxativně umožňují. Co vím, ani se o nich běžně u nás (na právnických fakultách) neučí. <br /><br />P.S. Dlouhodobě nerozumím tomu, proč kupř. různé české spolky ochránců životního prostředí nevyužívají zdržovací (zakazovací) a odstraňovací nároky, které jim svědčí právem reprezentace podle předpisu proti nekalé soutěži; viz skutkovou podstatu soukromoprávního deliktu ohrožování zdraví a životního prostředí (§ 52 obch. zák.). - Snad jen pro nedostatek právní osvěty?Ivo Telechttps://www.blogger.com/profile/00694281768012603943noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-68602859919902573182012-05-30T11:12:51.350+02:002012-05-30T11:12:51.350+02:00Ono toho "násilí" na divácích ze strany ...Ono toho "násilí" na divácích ze strany komerčních televizí je zdá se více. Myslím tím hlavně dle mě záměrné nepravidelné nedodržování zveřejněného vysílacího času jednotlivých pořadů, které nutí diváka, který nechce přijít o začátek svého oblíbeného pořadu či filmu, ke shlédnutí porce předcházejících reklam či dokonce závěru předcházejícího pořadu. Nevěřím, že nejde jen o nějaké provozní problémy, na to je zpoždění příliš časté a dlouhé (klidně i 15 minut) a obvykle se nekumuluje, takže si myslím, že je plánované.<br />LuděkAnonymousnoreply@blogger.com