tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post6879282744433280182..comments2023-06-07T14:38:32.044+02:00Comments on JINÉ PRÁVO: Potřebujeme změnit úpravu práva shromažďovacího? Aneb i neonacisté mají svá právaZuzana Vikarskáhttp://www.blogger.com/profile/11914595319997100762noreply@blogger.comBlogger72125tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-72172437257178386272009-05-23T21:50:55.906+02:002009-05-23T21:50:55.906+02:00P.F.: Nevidím žádnou souvislost mezi tím, že nějac...P.F.: Nevidím žádnou souvislost mezi tím, že nějací lidé byli odsouzeni za heilování na fotce a tím, že nějací zcela jiní lidé někoho zkopali. Vy ano?<br />Jiří SmetanaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-74214062900550536642009-05-23T11:14:48.504+02:002009-05-23T11:14:48.504+02:00Přísně trestat jakékoliv násilí.Přísně trestat jakékoliv násilí.Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-24074756466428071082009-05-23T11:12:44.369+02:002009-05-23T11:12:44.369+02:00Ono to "nevinné" hajlování prostě je spojeno s riz...Ono to "nevinné" hajlování prostě je spojeno s rizikem. Možná to nechcete vidět, ale nevyhnete se tomu. A jaké pak chcete řešení?<br />http://zpravy.idnes.cz/hajlujici-mladici-zkopali-muze-ktery-je-napomenul-fs1-/krimi.asp?c=A090522_193041_krimi_cen<br />P.F.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-70203797756983684222009-05-22T12:10:38.132+02:002009-05-22T12:10:38.132+02:00Jiří Smetana:
viz např. zde.
ZuzanaJiří Smetana: <br /><br />viz např. <A HREF="http://paragraphos.blogspot.com/2009/05/otravene-ovoce.html" REL="nofollow">zde</A>.<br /><br />ZuzanaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-59307450920947017032009-05-22T10:53:39.873+02:002009-05-22T10:53:39.873+02:00Když už je tu řeč o neonacistech, rád bych se přít...Když už je tu řeč o neonacistech, rád bych se přítomných odborníků zeptal na názor na nepodmíněné odsouzení za fotku, na které se heiluje http://www.novinky.cz/krimi/169165-prulomove-rozhodnuti-soudu-poslalo-hajlujici-muze-za-mrize.html<br />Dle mého názoru je to problematické z řady hledisek, ať už z hlediska dokazování, z hlediska nebezpečnosti pro společnost (čím je pro společnost nebezpečné, když se někdo v uzavřené místnosti vyfotí se zdviženou pravicí, je mi záhadou) a podobně.Jiří Smetananoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-10637226161101780482009-05-21T15:04:05.871+02:002009-05-21T15:04:05.871+02:00GP: Ano, můj otec neřekne gagarinovi jinak než zas...GP: Ano, můj otec neřekne gagarinovi jinak než zas***ej rusák.Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-67478025209949009542009-05-21T15:03:24.439+02:002009-05-21T15:03:24.439+02:00Ono náš zblblý lid poměrně často a poměrně rád vít...Ono náš zblblý lid poměrně často a poměrně rád vítá různé kreatury. Z toho bych moc nedovozoval. Na zločinnosti komoušů to nemění ničeho. Pokud jde o pohledy Z. Mlynáře - mohou býti historicky cenné, ale jeho hodnocení bych nebral vážně, neboť to byl komouš, a to až do smrti. Je to asi jako hypotetická kniha V říši je to fajn od nějakého fašounského výtečníka. <br />Takže jakkoli mohu souhlasit s tezí, že komouši se od nácků v ledasčem liší, je to asi tak stejné jako rozdíly mezi tyfem a cholerou.Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-69147278743174161352009-05-21T14:05:40.793+02:002009-05-21T14:05:40.793+02:00Myslím, že antikommunistů byla tehdy menšina (za v...Myslím, že antikommunistů byla tehdy menšina (za všechny např. Škvorecký), ti to však cítili stejně jako Doležal, tj. že říše zla v této věci porazila Západ.Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-22418818659358675642009-05-21T13:27:01.042+02:002009-05-21T13:27:01.042+02:00Co jsem se bavil s pamětníky, tak Gagarin byl vítá...Co jsem se bavil s pamětníky, tak Gagarin byl vítán opravdu upřímně a s celospolečenským nadšením. S Obamou, natož pak a Chruščovem, to nelze srovnávat.<br /><br />Že otravná píseň „Dobrý den majore Gagarine“ lezla krkem, je však prý pravda.Jakub Malinovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-32818939734924259362009-05-21T13:14:35.104+02:002009-05-21T13:14:35.104+02:00Je zásadní rozdíl mezi pohledem antikommunisty, na...Je zásadní rozdíl mezi pohledem antikommunisty, např. <A HREF="http://bohumildolezal.lidovky.cz/texty/udalosta99.htm" REL="nofollow">Bohumila Doležala</A>: "Jan Gazdík srovnává tamtéž Obamovu návštěvu Prahy s řadou jiných slavnostních uvítání, mj. s Chruščovovou návštěvou v r. 1964 a s Gagarinovou návštěvou někdy předtím, nevím už kdy. Obojí jsem zažil. Plešatého darebáka čekalo v Praze průměrné uvítání, spontánně ho šli vítat snad jen různí lektoři marx-leninismu z Vokovické Sorbonny. Viděl jsem záběry v televizi a zaujalo mne, jak je ten syčák rozladěný – nejspíš už tušil, co ho za pár týdnů čeká. Taky na Gagarina normální lidi kašlali a odporného songu „Dobrý den majore Gagarine“ měli všichni plné zuby. Zase kromě lektorů marx-leninismu z Vokovické Sorbonny. Všeobecně sdílený pocit byl vztek, že se to Rusům povedlo dřív než Američanům. Cítím ho dodnes." a bývalého kommunisty, např. <A HREF="http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/milan-smid.php?itemid=6301" REL="nofollow">Milana Šmída</A>: "Praha byla koncem dubna 1961 (Doležal: „nevím už kdy“) první Gagarinovou návštěvou v zahraničí. Pamatuji se na ni a vím, že uvítání bylo skutečně velkolepé a spontánní. A nejen v Praze, ale i na Západě, kam Gagarina sovětská propagandistická mašinerie okamžitě vysílala. Stačí zalistovat v obrazovém archivu časopisu Life a vyhledat třeba obrázky z Gagarinovy návštěvy Londýna.<br /><br />Pokud Doležal tvrdí, že “na Gagarina normální lidi kašlali“, pak tímto tvrzením odsuzuje od říše nenormálnosti převážnou část veřejného mínění počátku šedesátých let, a to nejen v Československu. Neboť Gagarin se stal v této době mediální hvězdou., po kterých je v každé době silná poptávka. Na tom nic nezmění uštěpačné poznámky předpojatého politického komentátora."Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-54112727422918603292009-05-21T12:28:44.726+02:002009-05-21T12:28:44.726+02:00Možná jsem to přehnal s tou "apologetikou", ač to ...Možná jsem to přehnal s tou "apologetikou", ač to tak vyznít nemělo. Jenom jsem hodně vycházel z Mlynářova pohledu (Mráz přichází z Kremlu), kde zachycuje moment, když se v 70 letech někteří odstavení aparátčíci ze 60.let vysmívají disidentům, zda za Novotného nebylo lépe.<br /><br />Karel VážnýAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-83411037733422989522009-05-21T12:23:48.161+02:002009-05-21T12:23:48.161+02:00...nechat zákon takový, jaký je, snad jen ho dopln...<I>...nechat zákon takový, jaký je, snad jen ho doplnit možností zakázat jakékoli shromáždění do určité vzdálenosti od kostelů, hrobů a jiných pietních míst</I>Je tedy nesmyslně formulované, jelikož pietní místa jsou právě logickým a častým místem pietních a pietně-politických shromáždění.Jakub Malinovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-48594083730379894462009-05-21T12:22:29.386+02:002009-05-21T12:22:29.386+02:00nechat zákon takový, jaký je, snad jen ho doplnit ...<I> nechat zákon takový, jaký je, snad jen ho doplnit možností zakázat jakékoli shromáždění do určité vzdálenosti od kostelů, hrobů a jiných pietních míst</I>Je tedy nesmyslně formulované, jelikož pietní místa jsou právě místě pietních a pietně-politických shromáždění.Jakub Malinovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-47789845208735707652009-05-21T11:59:35.953+02:002009-05-21T11:59:35.953+02:00Ta apologetika komunismu mě dost děsí. Představa, ...Ta apologetika komunismu mě dost děsí. Představa, že novotnej byl vlastně hodnej strejda je velmi vzdálená od reality. Byl to vrcholný představitel zločinného nelidského režimu, který devastoval tuto zemi a její lid 40 let. Mezi chválením novotnýho a henleina nevidím rozdíl.Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-53255047939600827202009-05-21T11:43:31.287+02:002009-05-21T11:43:31.287+02:00Ač pana Uhla opravdu politicky nemusím, tohle naps...Ač pana Uhla opravdu politicky nemusím, tohle napsal rozumným způsobem a s většinou jeho závěrů souhlasím.Jakub Malinovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-36436416925522760672009-05-21T11:02:33.904+02:002009-05-21T11:02:33.904+02:00ad 1. důvod. OK, o tom není spor.
ad 2. důvod. To...ad 1. důvod. OK, o tom není spor.<br /><br />ad 2. důvod. To není zbabělost, nýbrž zcela vědomá a uvážlivá resignace, přesně podle čl. 2 odst. 1 Listiny: "Stát je založen na demokratických hodnotách a nesmí se vázat ani na výlučnou ideologii, ani na náboženské vyznání."<br /><br />Ani já nesouhlasím se zákazem kommunismu (když už máme zakázaný nacism), a to ze zcela pragmatických důvodů: Tímto zákazem bude svobody méně, nikoli více.<br /><br />Jinak se nacism bez reálné znalosti jeho fungování příliš démonisuje. Fascinoval mne třeba případ odbojáře, který se zachránil před trestem smrti úplatky.Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-82508215164082785302009-05-21T10:35:08.431+02:002009-05-21T10:35:08.431+02:00GP: Podle mne má shromáždění fandů Evy a Vaška nek...GP: Podle mne má shromáždění fandů Evy a Vaška nekonečně vyšší hodnotu než shromáždění neonácků. Nicméně tento můj subjektivní musí být státu dokonale ukradený. Pro stát musí mít shromáždění fandů Evy a Vaška a shromáždění neonácků hodnotu stejnou.<br /><br />To, že stát není ochoten hodnotit může mít dva důvody:<br /><br />Jeden legitimní, a to, že konstatuje, že nemá a nemůže mít dost subtilní nástroje na posouzení nějakého stavu, že prostě není v moci státu rozlišit, nebo že jeho zásahy v dané oblasti budou vždy spíše k horšímu. (To se může týkat třeba většiny zásahů do rodiny, výchovy ...)<br /><br />A pak jeden nelegitimní, že stát (=uředník v širokém slova smyslu zahrnující i starosty, soudce, zákonodárce ...) je vlastně zbabělý jít na trh s morálním hodnocením. A nebo že se bojí, že zákazem jedné skupiny otevře dveře zákazu jiné. Ale já na ad hoc hodnocení nevidím nic špatného. <br /><br />Někdy se srovnává nacismus s komunismem, s tím že zákaz jednoho by automaticky měl vést k zákazu druhého. S tím nesouhlasím, protože zatímco nacismus byl téměř homogení učení (dá se snad u nás rozlišit "mírná" verze do nástupu Heydricha, a tvrdá verze dále), tak díky delší době a více zůčastněných generací se komunismus i u nás rozvinul v řadu forem, z nichž některé připomínali jen mírně autoritativní režim, jiné byly krvavou diktaturou plně srovnantelnou s nacismeme a jiné diktaturou strachu a každá zaslouží oddělené hodnocení. Proto si každé hnutí zaslouží samostatné hodnocení. A třeba pozitivní hodnocení Gottwalda je něco morálně dost jiného, než když někdo najde pozitivní prvky v době vlády Novotného. Apod.<br /><br />Karel VážnýAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-1233665978271248142009-05-20T08:34:23.583+02:002009-05-20T08:34:23.583+02:00Podle mne má shromáždění fandů Evy a Vaška nekoneč...Podle mne má shromáždění fandů Evy a Vaška nekonečně vyšší hodnotu než shromáždění neonácků. Nicméně tento můj <B>subjektivní</B> musí být státu dokonale ukradený. Pro stát musí mít shromáždění fandů Evy a Vaška a shromáždění neonácků hodnotu <B>stejnou</B>. V opačném případě by shromáždění hodnotnější, jako třeba odborářů :-), muselo mít vždy přednost před shromážděními méně hodnotnými, jako je třeba shromáždění eurorealistů. :-)Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-72492717262844850252009-05-19T22:23:00.000+02:002009-05-19T22:23:00.000+02:00Navíc podle mě to shromáždění nácků hodnotu jako t...Navíc podle mě to shromáždění nácků hodnotu jako takové moc nemá. Ale to, že se <B>směli</B> pokojně shromáždit, to podle mě má hodnotu obrovskou.<br />Svým způsobem to má hodnotu větší, než se se shromáždili fandové Evy a Vaška, neb na tom by nebylo nic divného v jakémkoli režimu.Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-56676454880239724572009-05-19T21:46:00.000+02:002009-05-19T21:46:00.000+02:00Abychom nekřivdili, snaha hubit (vizte orgie polit...Abychom nekřivdili, snaha hubit (vizte orgie politické korrektnosti) pochází i od socialistů. Holt jsme v toleranci a ahodnotovosti liberálové sami.<br /><br />Chápu, že pro někoho je ideálem patriarchální stát. Pro mne je ale ideálem tolerantní, ahodnotový stát. A nemohu si pomoci, hodnotový stát mu musí ustoupit, jinak se tady všichni pozabíjíme v občanské válce.<br /><br />Ochrana svěřených občanů je příliš vágní pojem. Já jsem pro ochranu, ale toliko před násilím a bezprávím. Ochrana před (i nespravedlivou) kritikou vede k tomu, že si stát osobuje říkat, co je správné a co je špatné. Na tom se nikdy nemůžeme shodnout a výsledkem nemůže být než občanská válka.<br /><br />Je mi líto, ale sekularisace je to, čím se Západ odlišuje od zaostalých theokracií. Mám pocit, že odpovědí církví na konec náboženské totality v osvícenství je ghettoisace (Abwehrpsychose) církví. Myslím ale, že je to falešná odpověď.<br /><br />Souhlasím s tím, že shromáždění hrdinů odboje, shromáždění církve, shromáždění odborářů, Romů, komunistů a nácků nemají stejnou hodnotu. Nicméně nesmí to být stát, který to píská, nýbrž toliko lid (veřejné mínění).Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-54144987095644027712009-05-19T20:24:00.000+02:002009-05-19T20:24:00.000+02:00Já teda nevím, ale já se pokládám za liberála a so...Já teda nevím, ale já se pokládám za liberála a soužití na bázi tolerovaného nesouhlasu pokládám za základ svého liberálního postoje. Nemám potřebu kohokoli hubit, zcela mi postačuje, že smím veřejně říkat, že jeho názory pokládám za blbé. (A budu bojovat za to, aby on směl říkat, že blbé jsou názory moje.)<br /><br />Pokud pozoruju snahu někoho hubit, zpravidla pochází z kruhů konzervativních...Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-13921373138895459202009-05-19T20:12:00.000+02:002009-05-19T20:12:00.000+02:00Problém je, že zvláště členové církevních skupin (...Problém je, že zvláště členové církevních skupin (a idealisté vůbec) jsou v kolizi dvojího práva. Lidského a Shůry. S tím souvisí i fakt, že např. v křesťanském pojetí je teprve Kristus nejvyšší soudce.<br /><br />Například já, jako člen menší protestantské církve to vnímám tak, že prostě Bůh je jediný, kdo má právo na moji plnou loajalitu. Od tohoto práva se odvozuje právo státu mi vládnout, a moje loajalita vůči státu. Je určená i limitované tím Kristovským: "Dejte císaři co je císařovo a Bohu co je boží. A Pavlovským: "Každému tedy dávejte, co jste povinni: komu daň, tomu daň, komu clo, tomu clo, komu vážnost, tomu vážnost, komu čest, tomu čest." <br /><br />Jenže i stát má svá omezení a limity: "Vládcové přece nejsou postrachem pro ty, kdo konají dobro, ale zlo. Chceš se nebát vlády? Konej dobro a vláda tě pochválí; je přece Božím služebníkem pro tvé dobro. Pácháš-li však zlo, boj se! Vláda netřímá meč nadarmo; je přece Božím služebníkem, jenž po zásluze trestá zločince." <br /><br />Pokud vláda a její zákony opustí extrémně tyto mantinely, např. trestá ty, kteří konají dobro (nemusí jít hned o komunistickou diktaturu, ale také třeba i o zásahy proti rodičům, kteří k dobru svých dětí je přiměřeně trestají tělesně apod.), nebo odměňuje zlo (např. nastaví v přehnané solidaritě systém, kde se vyplácí nešetřit, nepracovat apod.; nebo bourá morální limity v zákonech), nebo nechrání svoje svěřené občany (další role meče), pak mojí loajalitu nemá. A moje neloajalita pak začíná od konkrétní neposlušnosti konkrétního zákona, přes občanskou neposlušnost, emigraci, až po v extrémním případě otevřený odpor. Pro tyto situace mám v Bibli prohlášení apoštolů, když jim bylo zakazováno kázat Krista: "Je třeba více poslouchat Boha než lidi.“<br /><br />Navíc tím, že nejde jen o vnitřní oblast svědomí, ale i o organizované společenství lidí, tak tato pravidla mají odraz v nějakých vnitřních zákonech církví. A může tu být i jakási exkluzivita těch uvnitř vůči těm vně: Od toho postoje, že mimo církev není spasení, že ti vně patří Zlému a slouží Světu až třeba po mnohem subtilnější postoj, že ti vně naléhavě potřebují být uvnitř, ač to nevědí a ač si nikdo být uvnitř sám nezaslouží.<br /><br />Podle mne liberální řešení společnosti selhává tam, kde se v ní vyskytují skupiny (ke kterým se hlásím), které bezhodnotový liberalismus odmítají, a za možnost soužití skupin považují pouze vzájemnou definovanou toleranci (v nesouhlasu) a spolupráci tam, kde je to možné. Liberalismus k svému vítězství totiž zřejmě potřebuje tyto skupiny neliberálně vyhubit.<br /><br />Jako konzervativec vidím potřebnost, aby státní moc zaujímala postoje na podkladě morálního hodnocení: Prostě neplatí, že shromáždění hrdinů odboje, shromáždění církve, shromáždění odborářů, Rómů, komunistů a nácků mají stejnou hodnotu. Přitom, ale je třeba vždy zachovávat značnou toleranci k postojům a názorům ostatních (jinak skončíme jako Kalvínova Ženeva). A hledání této vyváženosti morálka-svoboda nutně vede na ad hoc rozhodnutí, kde je možný výsledek, že nacisté ne a komunisté ano, stejně jako jakákoliv jiná kombinace. Ale je to rozhodnutí vždy i morální, nikoli jen logické.<br /><br />Karel VážnýAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-18454706061338733282009-05-16T08:54:00.000+02:002009-05-16T08:54:00.000+02:00Bylo by škoda, kdyby bez reakce zapadl zajímavý ná...Bylo by škoda, kdyby bez reakce zapadl <A HREF="http://jinepravo.blogspot.com/2009/05/potrebujeme-zmenit-upravu-prava.html?showComment=1242026760000#c4726004580838028754" REL="nofollow">zajímavý názor</A> Karla Vážného. Podle mého názoru je to advokacie rozpadu <I>Gesellschaft</I> na <I>Gemeinschafte</I>. To by byl retrogradální process, byť by se paleokonservativcům líbil.<br /><br />V <I>Gesellschaft</I> se každá kommunita musí smířit s tím, že je integrální součástí vyššího celku a že její skupinová identita má omezenou působnost. Každý z nás hraje mnoho rolí. Proč by jedna z nich nás měla definovat natolik, že nepřátelství jiné skupiny nás dožene až k odchodu z <I>Gesellschaft</I>? Když si vezmeme, jaký je obecný postoj k právníkům, také budeme vyhrožovat odchodem z <I>Gesellschaft</I>? <br /><br />Aby nebylo mýlky, já nejsem advokátem anarchokapitalismu. V boji s násilím má stát nezastupitelné místo a na násilí má dokonce oprávněný monopol.<br /><br /><I>Pokud mne ale někdo bude vyhrožovat likvidací, nebo ji oslavovat, tak od svého společenství očekávám, že mu zavře ústa.</I><BR>Proč? Non sequitur.<br /><br />Kocept bojující / bránící se / ozbrojené demokracie je zase na jinou debatu. Osobně ho považuji za zrůdný, protože nedokážu najít uspokojivý rozdíl mezi takovou demokracií a fašismem.<br /><br />Dějiny výmarské republiky s jejich fémovými soudy (<I>Vehmgerichte</I>) a <A HREF="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Bundesarchiv_Bild_183-Z0127-305%2C_Berlin_1927%2C_Reichstreffen_RFB%2C_Th%C3%A4lmann%2C_Leow.jpg" REL="nofollow">Rotfrontkämpferbund</A>, <A HREF="http://www.stmuk.bayern.de/blz/web/100083/35.jpg" REL="nofollow">Reichsbanner Schwarz-Rot-Gold</A> a <A HREF="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cc/Hitler_1928_crop.jpg" REL="nofollow">Sturmabteilung</A> jsou na celý článek.Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-22504853722799817562009-05-14T16:26:00.000+02:002009-05-14T16:26:00.000+02:00Zde máte komplexní přehled (německy). Jean-Claude ...Zde máte komplexní přehled (<A HREF="http://de.wikipedia.org/wiki/Opferzahlen_der_Konzentrationslager_Auschwitz" REL="nofollow">německy</A>). Jean-Claude Pressac udává 700 000. Je to ale bývalý popírač. Franciszek Piper (960 000) je zase kommunista, takže si nevyberete.<br /><br />Onu historku jsem neslyšel.Guy Petershttps://www.blogger.com/profile/03461553273067465569noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-85179037009623057952009-05-14T16:08:00.000+02:002009-05-14T16:08:00.000+02:00Ad popírání 2: využiji tedy situace a zeptám se se...Ad popírání 2: využiji tedy situace a zeptám se sečtělejších. Jak se tedy vyvíjelo obecně uznávané (jsem si vědom mlhavosti toho pojmu) číslo obětí Osvětimi? Jeden konkrétní koncentrační tábor by mohl být takový orientační ukazatel (viz má původní úvaha z 12.5.09 16:04).<br /><br />A ještě jeden dotaz v té souvislosti: v jedné knížce jsem narazil na zmínku o tom, že v kterémsi koncentračním táboře se pietně ukazovalo prostřelené lidské srdce, které ovšem bylo později odhaleno jako zvířecí. Nebyl jsem schopen to ověřit z jiného zdroje. Říká tahle historka někomu něco??? Mám trochu nedůvěrku k podobným anekdotám, které nejsou solidně podloženy.Jan Vučkanoreply@blogger.com