tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post5879716875108521103..comments2023-06-07T14:38:32.044+02:00Comments on JINÉ PRÁVO: Existuje „minimální servis“ na palubě letadla?Zuzana Vikarskáhttp://www.blogger.com/profile/11914595319997100762noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-53557319971279962412010-06-21T16:03:15.141+02:002010-06-21T16:03:15.141+02:00Milý autor může být ujištěn, že kdyby byly vesty z...Milý autor může být ujištěn, že kdyby byly vesty za poplatek, mnoho se nezmění, při přistání na vodě se letadlo obvykle rozpadne a naprostá většina lidí vest neupotřebí... :)<br />Jinak... Na většině tras naštěstí je výběr a tak s Ryanairem prostě nelétám (hm, ale ani EasyJet není co býval... už neprodávají čaj Twinings, ale dosti podezřelé cosi z provenience Starbucks :) ).<br />Hlavní problém s těmihle komerčními šílenostmi je myslím čas od času ve skutečném ohrožení bezpečnosti... Euro za hajzlík je představitelné, ale to, že v turbulencích nepřestávají prodávat z takové té káry, která podle štítku prázdná váží 100kg už trochu problém je. Na scénu, dvě letušky vznášející se ve vzduchu s výrazem zcela lidského zděšení, po dopadu (pixla za zvuku "jako když se sype železářství") okamžitý přechod do uklidňujícího úsměvu s tím, že jedna letuška skáče šipku na nejbližší volné sedadlo a druhá bednu "drží" (sama třetinové hmotnosti), asi nezapomenu :).Jakub Kocmáneknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-1870280264852407542010-06-10T21:15:32.440+02:002010-06-10T21:15:32.440+02:00Tak jsem z úspěchem prošel mj. státní zkouškou ze ...Tak jsem z úspěchem prošel mj. státní zkouškou ze správka a v této souvislosti mne napadly některé úvahy ohledně vykonání potřeby na veřejnosti z hlediska přestupku.<br />Představme si (pro přestupkáře klasickou) situaci, kdy je osoba X načapána kamerovým systémem, jak vykonává malou potřebu někde u náměstí (v parku, v uličce apod.)<br />Hlídka městské policie je rychlá a dotyčny hříšník strážníkům odpoví - jednal jsem v mezích krajní nouze podle přestupkového zákona, tímto jednáním nebyl způsoben zřejmě stejně závažný následek než ten, který hrozil, a toto nebezpečí nebylo možno v dané situaci odvrátit jinak (viz § 3 písm. b) zákona o přestupcích).<br />Lidově řečeno: strašně se mi chtělo, nikde žádný záchod, v hotelu mne nepustili, na veřejné záchodky na náměstí jen po zaplacení Kč 5, které nemám a paní mne vyhodila a nechci dopadnout jako Tycho Brahe, tak mi nezbylo nic jiného než si ulevit u keříku (stromku apod.). Navíc je argumentace, že pokud by se potřeba spustila sama, což se stát samozřejmě může, tak vedle bolestí bude na veřejnosti věc dokonána a vedle obdobného následku bude další viditelný následek, a to je znečištění oblečení.<br /><br />Mno a tak sám nevím, jak bych takový argument řešil :-)<br /><br />V tom letadle by to mohl být obdobný případ. Letadlo ve vzduchu, nemám minci, nikdo mi nepůjčil a bohužel, příroda si nedá poručit....<br /><br />Patrik ŠebestaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-29334655635440698862010-06-06T22:42:29.433+02:002010-06-06T22:42:29.433+02:00Skromný názor - minimální servis asi existuje a le...Skromný názor - minimální servis asi existuje a letecké společnosti jej hledají (kdo jiný by to měl dělat, resp. kdo je k tomu lépe vybaven?).<br />Popisované problémy nevidím nijak závažně - příklady jsou zde psány, jak kdyby v autobuse nikdo neměl podobné problémy (je pravda, že pak je to podobobné jedné anekdotě - dotyčná osoba to obvykle nestihne ne z důvodu nemožnosti, ale protože se stydí - zastavit na dálnici celý autobus).<br />Problém spíš vznikne tam, kde člověk očekává určitý servis a dodán je jiný. I to se stává u autobusové dopravy (popřípadě ve vlaku). Tam, kde se standard hledá, tam ke konfliktům očekávání a skutečnosti dojde častěji.<br />U vlaků a autobusů se začínalo u opačného konce - tam to nevadí, když není rozdíl mezi 1. a 2. třídou.<br />Lukáš DvořákAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-59548998701737727532010-06-03T12:15:37.380+02:002010-06-03T12:15:37.380+02:00ad DD: máte pravdu, jsou to Boeingy 737-800, chybi...ad DD: máte pravdu, jsou to Boeingy 737-800, chybička se vloudila, je to přeci jen už nějaký čas<br />VPUnknownhttps://www.blogger.com/profile/09442279608832016160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-8917950296332937762010-06-03T11:06:17.198+02:002010-06-03T11:06:17.198+02:00Ryaniar letá s B737-800. Ctyrstovky podle me nikdy...Ryaniar letá s B737-800. Ctyrstovky podle me nikdy ani nemel.Dan Dvoracekhttps://www.blogger.com/profile/13400905268342144231noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-56908302042013714982010-06-03T10:11:11.704+02:002010-06-03T10:11:11.704+02:00Otázka spíše je, že pokud nebudu mít EUR a vykálím...Otázka spíše je, že pokud nebudu mít EUR a vykálím se do uličky, zda je to mé právo vyplývající z tradice, že fyzické potřeby mají být ukojeny přednostně a ostatní budou muset toho jednání i následky strpět.<br /><br />Anebo je to mé právo a ostatní to strpět nemusí a proto jim újmu zaplatí nízkonákladová společnost, epokud to neodkladně neuklidí.<br /><br />Anebo na to právo nemám a úklid i újmu ostatním budu muset dát ze svého.<br /><br />Mimochodem chudák pilot, který nemá u sebe 1 Eur - to pak bude rychlé přistání :-)<br /><br />Michal StrnadAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-48200076605123393942010-06-02T21:28:35.246+02:002010-06-02T21:28:35.246+02:00Dobrý den,
Váš post ve mně vzbudil vzpomínky na m...Dobrý den, <br />Váš post ve mně vzbudil vzpomínky na mé krátkodobé působení u zmiňované letecké společnosti, a tak mi to nedá aspoň krátce nezareagovat.<br />Jakkoli absurdní se to může zdát, Vaše představa kyslíkových masek fungujících na kreditní karty není úplně vzdálená realitě. Ve skutečnosti je to jeden z několika způsobů, jak “vypustit” kyslíkové masky, ale funguje to trochu jinak, než popisujete. <br />Pokud totiž selže automatika (spuštění masek při dosažení tlaku kabiny, který odpovídá výšce 14 tis. stop), lze spustit masky mechanicky právě použitím kreditní (či jiné obdobné) karty, kterou se projede okolo místa, kde jsou masky schované, to ale platí pouze pro masky nad sedadly letušek a letušáků. Peníze to samozřejmě neodečítá, aspoň zatím :)<br />Pro běžné pasažéry stačí sponka do vlasů nebo spona z kravaty, která se zastrčí do malinké dírky, která je v horním panelu (vedle světel, zvonku,...), nebo-li v tom “deklíku”, jak jste napsal. Doporučuji tedy brát s sebou nějakou tu sponu na cesty :) <br />(výše uvedené platí pro Boeing 737-400, které používá Ryanair, jiná letadla to mohou mít jinak)<br /><br />Věra PazderováUnknownhttps://www.blogger.com/profile/09442279608832016160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-18329017114071574462010-06-02T21:19:44.587+02:002010-06-02T21:19:44.587+02:00To je stejně jako v hotelích. Jinak autorovi dopo...To je stejně jako v hotelích. Jinak autorovi doporučuji takové dokuemnty pro leteckoiu přepravu osob a zavazadel typu Montrealská (123/2003) nebo starší Varšavská úmluva, kde vše potřebné najde.<br /><br />Michal KrtinaAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-81958825596426421452010-06-02T19:25:58.845+02:002010-06-02T19:25:58.845+02:00Děkuji za imaginativní příspěvek, hlavně při popis...Děkuji za imaginativní příspěvek, hlavně při popisu kyslíkových masek na kreditní karty jsem se zasmál. <br /><br />Regulaci na úrovni EU se do budoucna nevyhneme, pokud si vzpomínám, tak již byl nějaký předpis EU, který měl zakazovat štěpení cen letenky a ukládal povinnost uvádět cenu plnou, včetně letištních poplatků. <br /><br />Vít DoležilAnonymousnoreply@blogger.com