tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post5171577580460332678..comments2023-06-07T14:38:32.044+02:00Comments on JINÉ PRÁVO: Povinné kvóty platia! (ešte 3 týždne)Zuzana Vikarskáhttp://www.blogger.com/profile/11914595319997100762noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-36392034.post-66379334211605045472017-09-06T12:23:39.525+02:002017-09-06T12:23:39.525+02:00Pojem legislativní akt byl vyložen podle široce př...Pojem legislativní akt byl vyložen podle široce převažujícího a rozumného výkladu. Jiný výklad by vedl ke značnému oslabení právní jistoty, o kterou smlouvy v této otázce usilují.<br /><br />Parlamenty mají právo komentovat i nelegislativní akty. Pravidelně se tak děje v rámci tzv. politického dialogu. Návrhy relokačních rozhodnutí jim byly i postoupeny Komisí, což je u nelegislativních aktů standardní. Ale neuplatní se samozřejmě lhůty vázané na legislativní akty, takže to reálně nestihly před přijetím rozhodnutí.<br /><br />Jestli bylo nutné takhle spěchat, když bylo jasné, že s realizací rozhodnutí se vzhledem k absolutní nepřipravenosti azylových a recepčních systémů Řecka a Itálie (které navíc v té době zdržovaly a odmítaly materiální a personální pomoc ze strany členských států i EASO nutnou k registraci a relokaci příchozích) stejně může začít až po několika měsících, je jiná otázka. Politická symbolika bohužel často vítězí nad racionalitou.<br /><br />Trochu problém mám stále s pojetím "dočasnosti". Reálně samozřejmě nikdo nemohl čekat, že Soudní dvůr bude omezovat orgány EU v prointegračním výkladu jejich kompetencí, ale ta relokační rozhodnutí zkrátka vyvolávají trvalé důsledky. Právě proto, že jde o výjimečný právní základ, nejde o legislativní akt, že lze příslušný akt přijmout kvalifikovanou většinou ze dne na den, aniž by se o tom v rámci členských států stihla vést jakákoli debata, by se podle mě měla podmínka dočasnosti vykládat úzce. Kolik let a jaký počet je ještě "dočasný"? Co kdyby většina v Radě opakovaně přijímala rozhodnutí o relokaci podle vzoru toho napadeného, vždy dočasná ve smyslu rozsudku Soudního dvora? Primát efektivity práva EU před vším ostatním a odkazy na široký prostor pro uvážení unijního normotvůrce oslabuje kontrolu moci, což pak vede k permanentní krizi.<br /><br />K bodu 223: Málokterý stát relokace naplnil.<br />https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/what-we-do/policies/european-agenda-migration/press-material/docs/state_of_play_-_relocation_en.pdfJ. Grinchttps://www.blogger.com/profile/09887742014812631450noreply@blogger.com