10 května 2016

Květnová energie s Annou Marhold

Když jsem před třemi lety letěla do Florencie na přijímací pohovor, měla jsem pocit, že EUI je institucí, kde se už delší dobu nikdo česky mluvící nevyskytuje. Při čekání na přijímací komisi moje dojmy potvrzovalo okolní anglicko-italské ševelení. Ale pak se otevřely dveře a já jsem byla ČESKY vyzvána, abych šla dovnitř. Byla jsem v takovém šoku (navíc umocněném profesorem Mavroidisem, který na úvod zvolal: „Dobrý den!“), že si z prvních deseti minut pohovoru nic nepamatuju. Všechno se vyjasnilo, když jsem se po hodině dostala z jámy lvové a osoba, která mě do ní předtím vpustila, si za mnou zašla popovídat. Tehdy jsem poprvé mluvila s naší květnovou hostkou Annou Marhold.

Anna je taková mladší verze Sachy Prechal. Na mezinárodní akademické půdě sice zastupuje rodné Nizozemí, ale díky rodičům má české kořeny. V Nizozemí studovala práva a slavistiku, kvůli doktorátu se přesunula na EUI, rok strávila v New Yorku jako stipendistka programu Fulbright-Schuman a nyní působí na univerzitě v Tilburgu.

Anna se zabývá mezinárodním právem, mezinárodní regulací obchodu a hlavně mezinárodním a evropským energetickým právem. Taje těchto oblastí nám přiblíží během svého květnového hostování. Vítáme ji tedy na blogu a těšíme se na její příspěvky.

Žádné komentáře: